Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Kingitusemuret sel aastal pole

/ Autor: / Rubriik: Uudis / Number:  /

Kalender 2022.

Ilusa kingituse on sel aastal kõigi jaoks teinud Kirikufondi meeskond koos Baltimaade suurima kaarditootja Agapicsiga, kes on müügile toonud kaunid postkaardid ja järgmise aasta kalendri. 

Kas igal jõulukaardil peab olema ingel? Ei pea, aga kaarte valmistav firma Agapics teab, et inglitega kaardid müüvad hästi. Ometi on nüüd Kirikufond käivitanud pikaaegse koostööprojekti, et koguda vitraažide põhjal valminud kaartide müügiga toetust kirikute remondiks.

Tänu kuulub vitraažikunstnik Dolores Hoffmannile, fotograaf Toomas Tuulele, graafikadisainer Thea-Annely Turole ning kõigile neile, kes projektis osalevad ning mõtte ja nõuga abiks olid ja on. Vitraažikunstnik ütleb, et on väga õnnelik, et sai niiviisi natuke kirikute toetamisele abiks olla ning suhtub ideesse hästi. „Minu meelest on see väga hea mõte, sest nii läheb kirikukunst kirikust välja, rahva hulka laiali. Nüüd näevad seda ka need inimesed, kes kirikus ei käi,“ sõnab ta.

Muide, pealinnas Stockmanni kaubamajas on juba üleval kolm suurt alust pakutavaga. Infot jagatakse huvilistele ka kliendilehe vahendusel. Täna avatakse aga seal V korrusel näitus „Jagatud valgus“, mis annab ülevaate Dolores Hoffmanni loomingust ja jääb avatuks kolmekuningapäevani.

Ilus toetus

Rõõmus on kindlasti nii kaardi ostja kui selle saaja, sest igalt ostult läheb kümme protsenti Kirikufondi kaudu kirikute toetuseks. Tegu on pikaaegse projektiga. Fondi tegevjuht Kairi Gailit nimetab seda maratonprojektiks ja sõnab, et nüüd asuti vargselt minema. Testmüüki tehti Tallinna Jaani kirikus, et saada kogemus, missugune sõnum müüb. Ta meenutab saadud tagasisidet, kus üks naine kiitis kaarte, ent soovitas tekstid eemaldada: religioosne sõnum tekitab ostjates vastuseisu. Mõni soovis osta aga valikus olnud kõiki kuut kaarti. „Igasugune tagasiside on teretulnud,“ ütleb Gailit.

Palju nüansse

Jõulukaart.

Omal moel tehakse praegu ajalugu, sest varasemalt pole postkaartidel vitraaže kujutatud. Vitraaž ja paberil!? Kunstnik kommenteerib: „Ühtepidi võttes ei sarnane trükis originaaliga mitte kuidagi! Valguse kaudu, kõikmõeldavatel ekraanidel on vitraaži esitada palju tõelähedasem. Aga need trükised on tehtud väga hästi! Olen tänulik, et piltide juures on väikesed selgitused, objektid ära nimetatud. Kes tahab, võib kiriku üles leida!“

Kui fotod saadi tänu Toomas Tuulele, kes oli vitraaže pildistanud Jaan Tammsalu „Vaimulike mõtiskluste“ raamatu tarbeks, siis tehniline pool osutus keeruliseks. Paber saadi Inglismaalt ja trükitud 1500 kalendrile lisa ei tule.

Agapicsi tegevdirektor Merle Peters aga hindab tehtud töö pigem põnevaks kui keeruliseks. Ta ütleb: „Meie ettevõtte üks väärtustest on, et väikestest asjadest sünnivad suured. Usume, et on tähtis olla osa millestki suuremast ja toetada omalt poolt olulisi eesmärke.“ Ta lisab, et Kirikufondi ettevõtmine on väga oluline, aidates teadvustada kultuuriloo ja -pärandi, sh kirikutes oleva kunstipärandi suurust ja vajadust seda hoida. 

Pealt lakitud kaardid on kaunis ümbrikus. Neid võib osta poest, Agapicsi e-poe kaudu või tellida soodushinnaga 15. novembrini EELK siseveebi kaudu. Ühtlasi olete saanud anda väikese panuse meie pühakodade säilimisse.

Rita Puidet