Juhime tähelepanu, et tegemist on vana postitusega, seoses millega võib esineda küljenduslikke nõrkusi.

Eesti Kiriku lugejate suvereisid

/ Autor: / Rubriik: Uudised / Number:  /

suvereis_Tartust
Tartu reisigrupi pilt on tehtud Alūksne luterliku kiriku trepil. Ester Barkala

Eesti Kiriku lugejate ja poolehoidjate suvereisid algasid tagasihoidlikult 2001. aastal.

Nüüdseks on need muutunud oodatud suvesündmuseks paljudele. Rahvarohkus on nõudnud, et ühe reisi asemel on samasse kohta juba aastaid olnud kaks reisi.
Seekord toimus kaks traditsioonilist suvereisi Ida-Lätti ja Latgale piirkonda (üks algusega Tartust, teine Tallinnast). Külastasime Aglonat, Läti tähtsaimat katoliiklikku keskust, kus eelmise aasta sügisel kohtus rahvaga paavst Franciscus. See on pühapaik, kuhu igal aastal neitsi Maarja taevaminemispühal, 15. augustil saabub kuni 100 000 palverändurit kogu Ida-Euroopast.
Omapärane oli lõunasöök Aglona leivamuuseumis, kust sai kaasa osta maitsvat sooja leiba. Perenaine tutvustas meile latgalite söögikombeid ja pakkus maitsvat traditsioonilist rahvusrooga. Lähedal asub Kristus-Kuninga mägi puuskulptuuridega. Tegu on endise katselenduri hobist võrsunud suurepärase väljapanekuga.
Reisi teisel päeval olime Läti arvatavalt vanimas, Ludza linnas. Sõitsime parvega järvel ning kohalikus käsitöökeskuses saime teada latgalite ajaloost ja kombeist. Muuseas on seal elanud möödunud sajandeil ka arvestatav hulk eestlasi.
Gulbene linnas istusime ainsasse säilinud kitsarööpmelisel raudteel sõitvasse rongi, mis pidi meid viima Alūksnesse. Reis katkes ootamatult ühes metsatukas, kui meid „rööviti“ ja rongilt maha aeti. Meeleolukas kohtumine „röövlitega“ lõppes maitsva läti rahvusroa söömisega ja lõkke kohal saia küpsetamisega. Alūksnesse me jõudsime, käisime sealses Piibli muuseumis ja luteri kirikus. Muuseumis oli väljas ka esimene, neli kilo kaaluv lätikeelne Piibel aastast 1689, mille oli tõlkinud Alūksnes elanud pastor Johann Ernst Glück.
Täname reisi korraldajaid ja meie suurepärast giidi Ludmilla Alverit (ABZ Reisid) väga hästi korraldatud reisi eest. Läti on nii lähedal ja me ei tea sellest maast kuigi palju. Nüüd saime veidigi targemaks.