Kommunikatsioonisurve

/ Autor: / Rubriik: Arvamus, Kolumn / Number:  /

Teoloog Urmas Nõmmik. Foto: Erik Kerner

Elame kommunikatsiooniajastul. Sisust olulisem on nähtavus. Kui sind pole sotsiaalmeedias, pole sind olemas. Kommunikatsioonisurvet on igal pool. Näiteks ülikoolis püütakse uusi üliõpilasi sotsiaalmeedias mitte teadmiste ja oskustega, vaid põnevate tegevustega.

Ka teaduse tegemisest on saanud atraktsioon. Loodusteadustel läheb paremini – neil on näidata huvitavamaid asju –, humanitaarteadlastel kehvemini – neil jääb üle postitada igavatelt konverentsidelt võimalikult rõõmsaid nägusid. On hirm, et kui ei ole nähtav, ei õnnestu saada teadustööks vajalikke vahendeid. Võidab see instituut, kes teeb viimase postituse.

Ohly peab veaks, kui keskendutakse sellele, kuidas teha ennast huvitavamaks, jättes evangeeliumi kuulutamise tagaplaanile.

Eks kirik ole ka kommunikatsiooniturul. Valitseb hirm, et kirikud jäävad tühjaks. Vajadusest jõuda suurema hulga inimesteni sotsiaalmeedia kaudu räägitakse juba aastaid. Oma kontod on kogudustel, vaimulikel, piiskoppidel. Oluline on olla nähtav. Kui ei postitata, tõdevad asjatundjad, et koguduseliikmete arvu suurendamiseks pole ju midagi tehtud.

Edasi lugemiseks:

Tee digitellimus

Oled juba tellija? Logi sisse